Diskusjon » Tips og triks » Den perfekte 'smoke nozzle'

  • Ole Christian Rønning
    Ole Christian Rønning skrev:

    Dette er et enkelt triks som kan generere mye mere røyk fra røykoljen. Dette gjør også at en bruker mindre røykolje. Trikset er å bruke en spesiell bøyefremgangsmåte for å modifisere den enden av røret på en slik måte at røken oljen forstøves mye mere enn vet en «vanlig» sammenklemt røykrør.


    Fremgangsmåte:

    Bilde 1: Jeg brukte et 4 mm rustfritt rør, og startet med å sette et punkt tre centimeter fra enden av røret.

    Bilde. 2: Her brukte jeg Dremel og kuttet halvveis gjennom røret på det avmerkede punktet.

    Bilde 3 og 4: Nå kuttes et kutt i lengderetningen langs røret fra den tidligere kuttet og helt ut til enden av røret.

    Bilde 5: Det neste som da må kjøres er å flate ut røret på enden til en tunge med et par lette slag fra en hammer el.

    Bilde 6: Røret må nå klemmes sammen slik at det blir en utløpsåpningen ca. 0,5 mm. Her har du ikke mange sjanser så du må ikke klemme sammen for mye. Jeg la inn en liten metallbit på 0,5 mm inn i røret før jeg klemte sammen og når jeg tok ut den var åpningen perfekt.

    Bilde 7: Tilslutt må den flate delen bøyes til den formen som er vist på Bilde 7. Det er viktig at enden av tungen er kommer rett på midten av den klemte enden av røret for å spre strålen.



    Da er det bare å montere inn røret bak på turbinen. NB!! Det er viktig å merke seg hvordan den skal monteres. Se bilde 8.




    Så da er neste steg ut å fly og røyklegge J. 


Vennligst logg in for å poste et svar på denne tråden.