Som dere ser fikk denne seg en smell etter en 'utelanding' i Hede.
Jeg vil ta dere med i prosessen for at dette skal komme i lufta igjen.
Følg med, følg med !!!!

Som dere ser fikk denne seg en smell etter en 'utelanding' i Hede.
Jeg vil ta dere med i prosessen for at dette skal komme i lufta igjen.
Følg med, følg med !!!!
Skadene var ganske omfattende både i nese, hale og ene høyre vinge. Heldigvis ble ikke motor eller noe av elektronikken skadet.
Så hmmmm, hvordan skal jeg gripe an dette da tro..
Da ver det bare å starte demonteringen av alt utstyr og fjerne litt av Svensk fauna ;)
Begynner med oppbygging av nesa. Finne de delene som kan brukes og ta med skrog og deler til Roger Johansen som hjalp med å støpe igg de delene som manglet.
Ble da skikkelig bra dette da. Da trenger vi bare å sparkle, pusse og lakkere.
Stor takk til Roger :)
Da var det vingen og bakparten sin tur.
Kan de fikses tro??
Hele strukturen med spant inne i vingen har løsnet, ny fremkant, lime og forsterke sprekker +++
Jo det har sikkert gått bra, men det var enklere å bestille ny sammen med ny bakpart som ikke var mulig å reparere.
Fabrikken måtte ha målsatt lakkering så jeg sendte mange bilder men mål og etter et par måneder kom vinge og makpart i posten.
Lakkeringsjobben gikk 'sådær' da jeg ikke hadde vært nøye nok med silikonrens ++.
Men resultatet ble da greit nok det da..
Jammen passet ikke bakparten å :)
Da kom det en pakke fra C&C Models i Italia som da hadde riktige lukehengsler til FeBao modeller..
Da er det bare å starte med å få inn lukene ignen.
Da er hengslingen i gang etter at pakken fra Modelfixings er kommet.
Da er jammen bryter-/lade panelet kommer på plass igjen å. 🙂
Jammen kom ikke 'inspeksjons lukene' på plass å..
Så var det bare å få på plass hjul lukene. Litt prokkel var det, men det gikk da til slutt.
Da kom jammen alle lukene på plass igjen.
Dog ikke like 'pent' som før uhellet, men men