Endrede krav til Instruktører

Postet av Ole Christian Rønning den 12. Mai 2023

Vi stilte et spørsmål til Modellfly seksjonen om de nye kravene som klubben har blitt pålagt. Her er svaret fra Jan Erik Wold:

Ja det har sneket seg inn et krav om trenerattest i NIF men det er altså kun for de som jobber med barn og unge. Så det er fullt mulig å være instruktør uten attesten, bare at man da begrenser seg til voksenopplæring 😊

Jeg tror at trenerattesten er et kjapt nettkurs. Dere kan selvsagt kreve at alle klubbens instruktører tar det, eller dere kan be om at de som vil tar det på frivillig basis.

Vi jobber for tiden med et felles grunnkurs for alle instruktører i hele NLF, altså på tvers av seksjoner og det vil bli et nettkurs som vi kan bruke som instruktør-oppdatering. Det vil inneholde alt om hvordan vi skal forholde oss til blant annet dette med trenerattesten. Dette arbeidet har ikke kommet så langt avgårde enda så derfor er det nok litt informasjonsvakuum rundt dette.

Vennlig hilsen

Jon Gunnar Wold