Luftfartstilsynet vil bøtelegge uregistrerte modellflygere og dronepiloter

Postet av Trondheim Modellflyklubb den 11. Apr 2024

Sesongen er i gang, og skal du fly må du være registrert i droneoperatørregisteret flydrone.no, og ditt registreringsnummer må settes på alle modellene du skal fly med. Nå skal Luftfartstilsynet utføre kontroller på om pilotene er registrert.

Husk at det er først fra 2025 at NLF gjør registreringen for deg, så i år må du sørge for gyldig registrering selv, og ikke glem å merke modellene med ditt operatørnummer.

Luftfartstilsynet har varslet at det koster 2000 kroner å bli tatt for å fly uten registrering. Du kan lese mer om dette her. I tillegg kan Politiet gi bøter fra kr 12 000,- og oppover(!)

Her finner du informasjon om registreringen, inkludert forsikringsinformasjonen som Luftfartstilsynet etterspør.

Må ALLE være registrert?

Ja, men med noen få unntak og det er de som kun flyr med:

• Linestyrte modeller
  • Modeller under 250 gram som ikke har kamera

Info fra NLF finner du her:

Da er årsmøtet avholdt.

Postet av Trondheim Modellflyklubb den 16. Feb 2024

Etter et vellykket og produktivt årsmøte, kan Trondheim Modellflyklubb kunngjøre at referatet vil bli tilgjengelig for medlemmene om kort tid på medlemssidene. Vi oppfordrer alle medlemmer til å følge med på klubbens nettside for oppdateringer.

Årsmøte 2024

Postet av Trondheim Modellflyklubb den 16. Jan 2024

Årsmøte 2024 avholdes i klubbens lokaler Torsdag 15. februar 19:00-20:00.

Etter årsmøte blir det medlemsmøte med enkel servering

Saker som ønsket behandlet sendes styret senest 1. februar

Innkalling og dokumenter ligger på klubbens hjemmeside under medlemssider og årsmøtedokumenter.